RAPORT O STANIE GMINY - zgłoszenia do debaty
Drawsko Pomorskie, 31 maja 2023 r.
RAPORT O STANIE GMINY
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady miejskiej, budżetu obywatelskiego.
Na podstawie art. 28aa ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym, rada miejska rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności,
a nad jego treścią przeprowadza się debatę.
Udział w debacie mogą wziąć radni, ale również mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest do złożenia przewodniczącemu rady pisemnego zgłoszenia, popartego podpisami co najmniej 20 osób.
Druki zgłoszenia dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
w Drawsku Pomorskim w zakładce „Raport o stanie gminy”.
Zgłoszenia należy dokonać najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport, tj. do dnia 28 czerwca 2023 r. Zgłoszenie należy złożyć w Biurze Rady mieszczącym się w budynku Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 41, pok. 306 (II piętro), w godzinach pracy urzędu.
Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Drawsku Pomorskim
/-/ Ireneusz Gendek