Reklamacje z tytułu przerw w dostawie energii
Bonifikaty dla odbiorców w IV i V grupie przyłączeniowej przysługują w przypadku przekroczenia dopuszczalnych czasów* spowodowanych:
- planowanymi pracami eksploatacyjnymi – w przypadku gdy przerwa jednorazowa przekracza 16 godzin lub suma przerw w roku kalendarzowym przekracza 35 godzin.
- awariami – w przypadku gdy przerw jednorazowa przekracza 24 godziny lub suma przerw w roku kalendarzowym przekracza 48 godzin.
Bonifikaty z tytułu przekroczenia czasów przerw spowodowanych pracami planowanymi i awariami rozlicza się niezależnie.
Dla podmiotów zaliczanych do grup przyłączeniowych I—III i VI dopuszczalne czasy przerw w dostarczaniu energii elektrycznej określa umowa o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji albo umowa kompleksowa.
Jednocześnie należy pamiętać, że nie każde przekroczenie dopuszczalnych parametrów dostaw energii następuje z winy przedsiębiorstwa energetycznego. W niektórych przypadkach czynnikiem odpowiedzialnym może być stan instalacji w budynku odbiorcy.
*Dopuszczalne czasy trwania przerw planowanych i nieplanowanych reguluje: Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 04 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. Nr 93, poz.623, z późniejszymi zmianami, §40 art.5).
Jak uzyskać bonifikatę z tytułu przerw w dostawie energii?
W przypadku przekroczenia dopuszczalnego czasu trwania przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej:
- odbiorcy przyłączonemu do sieci o napięciu niższym niż 1 kV (np. gospodarstwa domowe) – bonifikaty udzielane są na indywidualny wniosek Odbiorcy,
- pozostali odbiorcy – podłączeni do sieci o napięciu wyższym niż 1kV – bonifikata udzielana będzie bez konieczności składania wniosku.
Bonifikata wypłacana jest w formie noty uznaniowej.
Infolinia 801 404 404 lub +48 58 767 43 50
Więcej informacji: https://energa-operator.pl/uslugi/oplaty-i-faktury/bonifikaty