Informacje ogólne:
Przedstawiamy sieć szlaków turystyki mobilnej w Zachodniopomorskim. Przedstawiana sieć to szlaki uwzględniające potrzeby turystki samochodami kempingowymi *1.
Trasy o łącznej długości 2574 km przygotowane w formie ośmiu tras oraz dwóch obwodnic „Dużej” i ”Małej”. Całość przebiegu szlaków stanowi sieć którą można zobrazować przyrównaniem do pajęczej sieci.
Dzięki takiemu poprowadzeniu tras, można w dowolny sposób samodzielnie skonfigurować własny plan podróży lub skorzystać z proponowanego przebiegu poszczególnych szlaków. Obwodnice pozwalają płynnie po zakończeniu jednej trasy przejść na drugą.
Trasy (poza obwodnicami *2) prowadzone są przede wszystkim widokowymi, urokliwymi bocznymi drogami i dróżkami Pomeranii. Naczelnym zadaniem przyjętym przy planowaniu przebiegów szlaków było pokazanie pięknych krajobrazów Pomeranii.
Trasy z założenia omijają większość miast. Użytkownik w miarę potrzeb czy zainteresowań w każdej chwili, korzystając z mapy, możne na własną rękę zweryfikować przebieg trasy i zboczyć do mijanych miast.
Sieć szlaków to obecnie 8 tras dwukierunkowych oraz dwie obwodnice
Szlaki dwukierunkowe:
Drawsko – Gwda 187 km
Drawsko – Szczecinek 246 km
Drawsko – Wałcz 218 km,
Drawsko – Szczecin 258 km
Drawsko - Świnoujście 253 km
Drawsko – Kołobrzeg 194 km
Drawsko – Darłowo 254 km
Obwodnice:
Obwodnica „Duża” 654 km
Obwodnica „Mała” 310 km
Opis szlaków pomija *3 wiele z towarzyszących przebiegowi atrakcji turystycznych bowiem są one już skatalogowane, opisane i oferowane w innych miejscach sieci (Internetu). Celem szlaków było i jest przede wszystkim prezentacja walorów krajobrazowych.
Każda z przedstawionych tras oferuje w swoim przebiegu miejsca postojowe, biwakowe oraz miejsca; ośrodki wczasowe / campingi - oferujące oprócz postoju: prąd, wodę, możliwość zrzutu „szarej wody”.
Wyjątkowo wskazujemy w opisach nieliczne obiekty mało znane a warte poznania przez które przebiega szlak.
Wskazujemy całodobowe Pomoce Drogowe gotowe służyć pomocą w przypadku awarii lub konieczności transportu.
Wskazujemy 24 h stacje tankowania pojazdów znajdujące się bezpośrednio w przebiegu trasy.
Informacje dotyczące dróg zawartych w przebiegu tras:
Wszystkie przedstawiane w formie szlaków drogi przejezdne są dla: „standardowego samochodu osobowego”.
Szlaki wytyczane i weryfikowane był samochodami kempingowymi i uwzględniając specyfikę poruszanie się takich pojazdów.
Drogi są podzielone na dwie kategorie:
„A” dowolnie utwardzona droga zapewniająca normalny komfort podróżowania
„B” drogi inne w tym drogi leśne i polne, drogi o gorszej nawierzchni wymagające zwiększonej uwagi
Drogi kategorii „A” to wszystkie drogi (z wyłączeniem dróg kat „B”) które obejmują sobą poszczególne trasy i jako takie nie są specjalnie wyróżnione w opisach.
Drogi kategorii „B” są stosownie anonsowane w opisach.
Niektóre z dróg kat „B” mają wskazane objazdy, w niektórych przypadkach korzystając z mapy można / należy zaplanować własny objazd.
Prosimy by zawsze brać pod uwagę, że informacje zawarte w opisach są tylko informacjami orientacyjnymi. Stan dróg mógł ulec zmianie i decyzja o przejeździe i sposobie poruszania się po drodze zawsze powinna polegać na ocenia prowadzącego pojazd.
Będziemy realizowali coroczną przedsezonową weryfikacje stanu dróg i informacje o ewentualny zmianach będą nanoszone na udostępnione mapy przed kolejnym sezonem.
Prezentacja map:
Interaktywna mapa
Kilkuwarstwowa (oddzielna warstwa dla każdego szlaku oraz obu obwodnic) prezentacja przebiegu poszczególnych szlaków.
Możliwość wyświetlenia dowolnych warstw na warstwie wspólnej.
Informacje pozostałe:
Trasy zostały opracowane oraz przygotowane w terenie przez Land Rover Club PL
Weryfikacja i opracowanie końcowe firma NJZ. Karol Zbróg na zlecenie Zachodniopomorskiego UM.
Projekt przebiegu tras, weryfikacja przebiegu: Norbert Zbróg. Karol Zbróg.
*1 – z proponowanych przebiegów tras można korzystać również innymi pojazdami w tym realizując rowerową turystykę długodystansową. Szlaki nie są zalecane są dla motocykli klasy „ścigacz”. Przebieg szlaków to w dużej mierze kręte drogi w pagórkowatym terenie, o różnym stanie nawierzchni.
*2 – przypominamy kamperom o DMC > 3.5 tony o konieczności posiadania na odcinkach dużej obwodnicy aktywnego „viatola”
*3 - takie informacje są dostępne w Internecie i w razie bieżących potrzeb lub na etapie planowania podróży można z nich skorzystać. Opis nie zawiera takich informacji bowiem nie było naszym celem katalogowanie wszelkich atrakcji turystycznych Zachodniopomorskiego.