Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Wtorek, 03 grudnia 2024
Imieniny: Franciszek, Hilary, Ksawery
pochmurno
4°C

Przebudowa nawierzchni ulic gminnych: ul. Spokojnej, ul. Ogrodowej, ul. Polnej w Drawsku Pomorskim

ul. Polna – odcinek od skrzyżowania z ul. Obrońców Westerplatte (ciąg drogi powiatowej) do skrzyżowania z ul. Józefa Piłsudskiego (ciąg drogi krajowej nr20) Droga klasy D – droga gminna o ruch kategorii KR1. Szerokości jezdni 4,5 m (dwa pasy ruch 2x2,25=4,5m). Po prawej stronie chodnik na całej długości jezdni o zmiennej szerokości , po lewej stronie chodnik istniejący o szerokości 1,80m. Odwodnienie nawierzchni z wód opadowych i roztopowych wymuszone spadkami podłużnymi i poprzecznymi do czterech wpustów kanalizacji deszczowej. Zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną dla obciążenia ruchem KR1 zgodnie z warunkami technicznymi. Warstwa ścieralna o grubości 4cm z betonu asfaltowego 0÷16, warstwa wiążąca o grubości 4cm z betonu asfaltowego 0÷20 na podbudowie grubości 20cm z kruszywa łamanego 0÷31,5 mm i warstwie odsączającej z pospółki 0÷31,5 mm o grubości 15cm. Ograniczenie jezdni z krawężnika betonowego po stronie lewej wbudowanego częściowo jako wystający ze światłem +12cm i częściowo wtopionego ze światłem +5cm a po stronie prawej na całej długości wtopionego ze światłem +5cm. Krawężniki wbudowane na ławie betonowej z oporem.

ul. Polna – odcinek od skrzyżowania z ul. Józefa Piłsudskiego (ciąg drogi krajowej nr20) do skrzyżowania z ul. Ogrodową. Drogę klasy D – droga gminna o ruchu kategorii KR2. O szerokości jezdni 7,0m (dwa pasy ruch 2x3,50=7,0m – na odcinku tym będzie odbywał się ruch samochodów ciężarowych pięcioosiowych (TIR) związany z dostawą towarów do istniejącego sklepu „LIDL”. Szerokość jezdni jak i parametry skrzyżowania z ul. J. Piłsudskiego tj. promienie wyokrąglające krawędzie przecięcia się krawężników R=7m i R=6m zaprojektowano dla korytarza ruch samochodu ciężarowego pięcioosiowego (TIR). Odcinek brukowy pozostał niezmieniony gdyż jest to nawierzchnia podlegająca ochronie. Zachowano strefę ochronną szerokości 3m przed i za nawierzchnią brukową. Dalej szerokość jezdni jest zmienna. Ułożono nową nawierzchnię bitumiczną. Odwodnienie h nawierzchni z wód opadowych i roztopowych wymuszone spadkami podłużnymi i poprzecznymi do czterech wpustów kanalizacji deszczowej. Nawierzchnia bitumiczna dla obciążenia ruchem KR2.

ul. Ogrodowa – odcinek od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Spokojną wraz z połączeniem dla ruch pieszego od skrzyżowania z ul. Polną do ul. Łąkowej. Droga klasy D – droga gminna o ruchu kategorii KR1. Szerokość jezdni 4,5m (dwa pasy ruchu 2x2,25=4,5m). Obustronny chodnik na całej długości jezdni o zmiennej szerokości wynikającej z istniejących warunków terenowych. Odwodnienie nawierzchni z wód opadowych i roztopowych wymuszone projektowanymi spadkami podłużnymi i poprzecznymi do czterech wpustów kanalizacji deszczowej.

Nawierzchnia bitumiczna dla obciążenia ruchem KR1 zgodnie z warunkami technicznymi. Warstwa ścieralna o grubości 4cm z betonu asfaltowego 0÷16, warstwa wiążąca o grubości 4cm z betonu asfaltowego 0÷20 na podbudowie grubości 20cm z kruszywa łamanego 0÷31,5 mm i warstwie odsączającej z pospółki 0÷31,5 mm o grubości 15cm. Ograniczenie jezdni wykonano z krawężnika betonowego po stronie lewej wbudowanego na całej długości odcinka jako wtopiony ze światłem +4 cm a po stronie prawej wbudowanego jako wystający ze światłem +12cm i wtopiony ze światłem + 4 cm na szerokości wjazdów bramowych.

ul. Spokojna – odcinek od skrzyżowania z ul. Józefa Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Ogrodową. Szerokość 6,3÷6,0m wyznaczona istniejącymi nowo wbudowanymi krawężnikami nie ulega zmianie. Chodniki obustronne o nowej nawierzchni z „polbruku”. Odwodnienie projektowanych nawierzchni z wód opadowych i roztopowych wymuszone projektowanymi spadkami podłużnymi i poprzecznymi do siedmiu wpustów kanalizacji deszczowej. Jezdnia o nawierzchni bitumicznej. Warstwa ścieralna o grubości 4cm z betonu asfaltowego 0÷16, warstwa wiążąca o grubości 4cm z betonu asfaltowego 0÷20. Nowa podbudowa grubości 20cm z kruszywa łamanego 0÷31,5 mm i warstwa odsączająca z pospółki 0÷31,5 mm o grubości 15 cm na szerokości wykopów związanych z realizacją kolektora deszczowego i przyłączy wpustów.                                                                                                                        

Zadanie zostało zrealizowane z dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w wysokości 950.805,00 zł.

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.