Urząd Miejscki Drawsko Pomorskie

Przebudowa ulicy Mazurskiej w Drawsku Pomorskim

Inwestycja obejmowała przebudowę drogi, budowę kanalizacji deszczowej, budowę wpustów ulicznych, wykonanie wylotu do rzeki, budowę i przebudowę chodników, wykonanie tuneli rozsączających, wyregulowanie przebiegu istniejących ogrodzeń.

Teren inwestycji objęty przebudową drogi gminnej i skrzyżowania z drogą krajową nr 20 nie znajduje się w obszarze objętym formą ochrony przyrody. Inwestycja nie kwalifikowała się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ani do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

Zabiegi poczynione w ramach inwestycji pozwolą na celowe zagospodarowanie wód opadowych.

Realizacja inwestycji przyczyniła się do:

1)    ograniczenia emisji spalin i pyłów poprzez usprawnienie i skrócenie czasu przejazdu samochodów,

2)    ograniczenie używania hamulców (ze względu na stan drogi),

3)    ograniczenie przyśpieszania i hamowania,

ograniczenie hałasu.

  1. 1.      Zakres inwestycji obejmował:

1)     przebudowę drogi gminnej (nawierzchni jezdni i chodników wraz z warstwami konstrukcyjnymi) - odcinek A-B, na długości 227,95 m (wraz ze skrzyżowaniem z DK nr 20)

2)     budowę drogi gminnej (ciągu pieszo-jezdnego wraz z warstwami konstrukcyjnymi) - odcinek C-D, na długości 156,40 m;

3)     przebudowa skrzyżowania drogi gminnej z drogą krajową z dostosowanie jej do parametrów wynikających z obowiązujących przepisów;

4)     budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych;

5)     budowę kanalizacji deszczowej w ulicy Mazurskiej z odprowadzeniem wód do rzeki Drawy;

6)     budowę wylotu do rzeki Drawy;

7)     budowę układu tuneli rozsączających;

8)     rozbiórkę  budynku gospodarczego (garażu) i obudowy śmietnika

9)     wycinkę istniejącej zieleni kolidującej z projektowaną inwestycją

10)  rozbiórkę i przestawienie ogrodzeń.

  1. 2.      Zestawienie podstawowych ilości dla inwestycji.

1)     Droga krajowa nr 20

  • Odcinek A-B – skrzyżowanie z DK nr 20 (nawierzchnia SMA 11, gr. 4 cm) - 136 m2;
  • Frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni DK nr 20 wraz z odtworzeniem warstwy ścieralnej SMA 11, gr 4 cm - 21 m2;
  • Chodnik (kostka betonowa szara, gr. 8 cm typu cegła 10x20 cm) - 76 m2+41 m2;
  • Ścieżka rowerowa (kostka bet. czerwona, gr. 8 cm , typu cegła 10x20 cm) - 4 m2;
  • Odtworzenie nawierzchni po budowie kd: - chodnika (kostka bet. szara gr. 8 cm, typu cegła 10x20 cm) - 77 m2;

- ścieżka rowerowa (kostka bet. czerwona gr. 8 cm, typu cegła 10x20 cm) - 51 m2;

- zjazd (kostka bet. czerwona gr. 8 cm, typu cegła 10x20 cm) - 26 m2;

2)     Droga gminna nr 550030Z

  • Odcinek A-B (w pasie drogi gminnej)  i C-D (nawierzchnia z kostki betonowej szarej gr. 8 cm, bezfazowej typu Behaton 16x20 cm) - 1785 m2;
  • Ściek przykrawężnikowy szer. 20 cm (kostka bet. 8x10x20 cm typu cegła) - 358 m (71,6 m2)
  • Chodnik (kostka betonowa szara, gr. 8 cm typu cegła 10x20 cm) - 242 m2;
  • Opaska (kostka betonowa szara, gr. 8 cm typu cegła 10x20 cm)   - 181 m2;
  • Zjazdy (kostka betonowa grafitowa, gr. 8 cm typu cegła 10x20 cm) - 160 m2;
  • Zabruki (kostka kamienna nieregularna 8/11 cm – na skrzyżowaniach) - 50 m2;

Dofinansowanie ze środków Rządowego Programu Inwestycji Lokalnych wyniosło 465.016,00 zł
Całkowita wartość inwestycji 1.160.532,93 zł